View Single Post
Old 09-11-2008, 01:23 AM   #11
Equalitor
Avalon Senior Member

Default Re: Anybody from Norway around here?

Hei folkens! Nesten eneste fyr nord for Dovre her så langt [Den andre heter Liv, bor nært Ålesund. Se min profil] :[
Kommer fra et lite tettsted nær Trondheim. Her har jeg har satt sammen en liten gruppe folk som skal fungere som fiskere, jegere [kanskje også småskala bønder] og sankere som skal utnytte natueren under katastrofer, og ikke stjele fra andre forsvarsløse folk. Vi sikter på å unngå massene når noe slikt skjer og holde oss for oss selv til ting er over.

Jeg anbefaler alle å gjøre det samme, men ut i fra erfaring vet jeg at "normale" folk ser med stor vantro på det jeg planlegger. Delvis fordi vi faktisk kan gå så langt som og har midler til å bygge en liten privat bunker under bakkenivå i skogen. Alt for ikke å bli oppdaget om det skulle bli krig f.eks
Jeg holder på å skrive et planleggings-dokument for hva en bør forberede seg på, hva en trenger, kommunikasjon osv. Kan godt legge det ut her en gang eller på en Norsk/Skandinavisk del av forumet, men det har ikke lykkes meg å opprette et slikt underforum enda, når jeg har bedt om det. Vennligst gjør det dere og.
Jeg har skrevet masse i en tråd her om hvorfor en trenger [lovlige] skytevåpen, mot andre som ikke vil ha det i frykt for å bli forfulgt om de eier et..
Nokså interessant dilemma, som jeg prøvde å løse litt enkelt

Project Camelot og Avalon forteller oss hvorfor, når og hvordan mulige katastrofer skjer, men ikke hva vi skal gjøre for å overleve best og lengst mulig dessverre.
Det finnes mange gode bøker om praktisk overlevelse så klart, men ingen er så gode på nett og gratis som www.survivalistboards.com

Opprinnelig tenkte jeg å skrive alt jeg gjør her på engelsk, men det tar jo lenger tid, og det leser sjeldent andre folk enn nordmenn om slike norske ting...

Artig å se at siden kan bli så aktiv ihvertfall!
-Eq

Edit: Så ikke at vi hadde blitt innlemmet i et eget sub-forum! Hurra *hoppe og danse*

Last edited by Equalitor; 09-11-2008 at 01:52 AM.
Equalitor is offline   Reply With Quote