Är från Göteborg och jag har följt Project Camelot sedan starten och jag förstår verkligen de som kallar det för project scarealot, för det finns mycket där som kommer ur rädsla, vilket ju motarbetar syftet.
Däremot är det viktigt att lyssna på vad människorna där har att säga, för bland all rädsla finns en sanning, som inte går att blunda för. Vilken den sanningen är är dock svårt att veta, för det finns många trallegökar bland alla sanningsägare och nyfikna.
Om ett budskap skrämmer dig och får dig att uppleva svaghet, då bör budskapet ignoreras, för det kommer ur rädsla och kan således ALDRIG gynna dig.
Om ett budskap stärker dig och ger dig handlingskraft. Om det lyfter upp dig. Då bör du ta det till dig och lägga det till din sanning, för det budskapet är sprunget ur kärlek och omtanke.
Med så enkla riktlinjer kan man ana sanningen och agera utifrån det. Det är lätt att uppleva hat mot de, som man fått för sig är roten till allt det till synes onda, men glöm aldrig att hat bara leder till förstörelse och lidande.
Älska bort rädslan. Älska den. Älska dig. För då älskar du mig. Och jag älskar ju dig.
Puss!