Dag Mensen,
Fijn dat er zo openlijk en met een goede dosis respect op dit forum wordt omgegaan met elkaar. Ik ben Nikolai.
Als systeemarchitect ben ik snel in "recognition of patterns" waardoor ik reeds anderhalf jaar gelee ben ontwaakd, zeg maar. Verder ben ik heel leergierig en heb een lief gezin, waar ik graag goed voor zorg.
Ik wil wel heel graag als inspirator acteren in het nieuwe bestaan en draag op die manier graag een steentje bij.
Dit forum is natuurlijk leuk initiatief, maar ik vraag me wel af of dit echt zoden aan de dijk gaat zetten om serieus te gaan voorbereiden op wat komen gaat. Een forum is natuurlijk maar beperkt en met name nuttig voor initieel contact en chat 'n chalk.
Laten we onszelf voor de verandering een keer niet overschatten en inzien dat ze in veel andere landen al veel verder zijn met de organisatie. Neem bijvoorbeeld frankrijk waar er al 1 of 2 gemeenschappen zijn die volledig zelfstandig kunnen bestaan en waar ze ook al een N-generator hebben op basis van nulpuntenergie waarmee ze iedereen voorzien van gratis energie.
In de VS worden er al "farms" gebouwd en in Wales zijn ze al ver met ecovillages.... Wat doen wij? In de file staan, kijken naar de streepjes in de lucht?
Wie heeft er al veel contact gelegd met mensen op dit forum en wil initieel een lijst maken, zodat we eens een bijeenkomst kunnen organiseren? Dat lijkt me toch echt stap 1? Dan is het ook wel zo handig om van te voren je huiswerk te doen, dus wat willen we van iedereen weten, zonder ze gelijk het hemd van het lijf te vragen, wat te privacygevoelig is?
Graag jullie reaktie!

Nikolai