View Single Post
Old 09-22-2008, 06:52 AM   #11
Metamike
Avalon Senior Member

Default Re: om å skape et velfungerende fellsskap

Quote:
Originally Posted by Liv View Post
Hei Mike! Jeg har brukt litt tid på å tenke over det du sier om likhet. Min erfaring er at likhet er limet i alle relasjoner, men blir det FOR likt mister man muligheten til utvikling. Spm er hvilken grunnleggende likhet bør man ha?
Dernest tror jeg det er viktig at medlemmene komplementerer hverandre med erfaring, kunnskap og evner.
Til Equilator: Vannkilde er MUST, kanskje rensing av vannet også?
Liv
Først til Liv...Om likhet - Likheten bør berøre polarisering og forståelsen av bevissthetens essens. Derfra er det selvfølgelig mange ulikheter som kan bygge til større fellseskap og positiv spenning.

Vedr. Vann: Jeg anbefaler at dere skaffer et filtreringssystem for vann.Jeg har erfaring med to systemer - Katadyn som er dyrt men best og MSR som er noe billigere og litt grovere. MSR har også en unik vannrense system med salt. Disse kan brukes til å transformere nesten hvilken som helst vann kilde til drikkevann.

Collodial silver er også viktig å ha med for å behandle virus infeksjoner og den slags. Vann poser som lages av Ortleib er veldig gode. Også viktig å ha ting i vanntette poser. Jeg padler kajakk slik at alt det er på plass.

Lavo er bedre enn telt. Du får mer plass og mindre vekt. Selv har jeg 4 stk. til forskjellige formål og størrelse. Du kan også bygge lavo fra rett stammet furu med jern krave rundt toppen. Den bør sveises først slik at de første fire stolpene kan reises uten problemer.
Metamike is offline   Reply With Quote